De CPNB levert promotiematerialen en geschenken aan boekhandels en bibliotheken ter ondersteuning van haar campagnes (bijv. de Boekenweek). Het proces van bestellen en uitleveren was inefficiënt, onder andere door een aantal verouderde systemen. Ook had de CPNB de wens om de customer experience voor haar klanten te verbeteren.
De CPNB levert promotiematerialen en geschenken aan boekhandels en bibliotheken ter ondersteuning van haar campagnes (bijv. de Boekenweek). Het proces van bestellen en uitleveren was inefficiënt, onder andere door een aantal verouderde systemen. Ook had de CPNB de wens om de customer experience voor haar klanten te verbeteren.
Met een multidisciplinair team vanuit de CPNB en Tom Orrow hebben we alle processen in kaart gebracht, maar ook de ervaringen van klanten en medewerkers. Dit hebben we aangevuld met een IT- en financieel assessment. Op basis van de verkregen inzichten hebben we verschillende scenario’s uitgewerkt voor het verbeteren van de efficiency en customer experience binnen het bestelproces.
De voor de hand liggende oplossing was het vernieuwen van de bestaande webshop, wat een hoge investering zou vergen. Gelukkig vonden een veel efficiëntere oplossing door gebruik te maken van vertrouwde partijen in de markt: het Centraal Boekenhuis en NBD Biblion. Door met hen samen te werken kunnen boekhandelaren en bibliotheken nu in de voor hen bekende systemen ook de producten van de CPNB bestellen! Een historisch moment, dat heeft geleid tot veel tevreden klanten van de CPNB. En dat met een doorlooptijd van slechts 5 maanden.
Na de eerste bestelperiode via het nieuwe proces waren de reacties van klanten lovend. De customer experience is dus enorm verbeterd. Daarnaast is het proces niet alleen efficiënter geworden maar ook veel goedkoper. Met als belangrijkste resultaat dat de CPNB zich weer op haar kernactiviteiten kan richten: leesbevordering en boekbezit promoten. Een innovatie die goed is voor de klanten én voor de business van de CPNB. Precies waar wij altijd naar op zoek zijn.
Telefoon: (+31) 20 246 12 90
E-mail: welcome@tom-orrow.nl
Lisette is een van onze Product Owners. En wát voor een?! Lisette voelt alles en iedereen haarfijn aan. Daardoor weet ze precies de juiste balans te vinden tussen het benutten van de techniek, het belang voor de business en de inzet van de developers. Lisette is gespecialiseerd in Agile development en business analyse, en deed haar ervaringen op bij de grote spelers, zoals Rabobank en Albert Heijn. Daar bracht ze niet alleen nieuwe proposities tot leven, maar innoveerde ze ook de IT infrastructuur. Als Product Owner bij Tom Orrow zorgt zij ervoor dat voor iedereen helder is wat er wanneer gebouwd moet worden, en alle zeilen worden bijgezet, om jouw droom-business werkelijkheid te maken.
Product Owner