TEUN

De besten uit de bouw verzamelen zich hier

TEUN

Wat was ons startpunt?

De commercieel en missiegedreven ondernemers achter TEUN klopten bij Tom Orrow aan, met een duidelijke ambitie: TEUN moet het leidende platform worden dat zzp’ers en opdrachtgevers in de bouw direct met elkaar matcht. Zonder onnodige en dure tussenschakels.

Wat was ons startpunt?

De commercieel en missiegedreven ondernemers achter TEUN klopten bij Tom Orrow aan, met een duidelijke ambitie: TEUN moet het leidende platform worden dat zzp’ers en opdrachtgevers in de bouw direct met elkaar matcht. Zonder onnodige en dure tussenschakels.

Wat hebben we voor TEUN gedaan?

TEUN is een prachtig initiatief: het concept van ‘cut out the middle man’ draagt bij aan een eerlijke en transparante samenwerking tussen zzp’er en opdrachtgever. Dit soort platformen zijn steeds meer in opkomst. Hoe gaat TEUN hier positie pakken? En met welke propositie trekt het platform opdrachtgevers aan (die flink verlegen zitten om zzp’ers), én zzp’ers (die op dit moment niet bepaald verlegen zitten om werk)?

Samen met de initiatiefnemers van TEUN zijn we op zoek gegaan naar de perfecte purpose/market-fit en de vertaling naar een unieke platformpropositie en positionering. Met als resultaat dat we TEUN gaan verschuiven van een platform dat zich volledig positioneert op ‘geen gedoe’, naar het platform dat zich volledig positioneert op kwalitatieve vakmensen. Een positionering waarbij de belangen van opdrachtgevers en zzp’ers beter samenkomen, waarmee TEUN een unieke positie kan pakken in de markt én die beter past bij de visie en drijfveren van de initiatiefnemers.

De positionering hebben we vertaald naar een merkbeleving die beide doelgroepen – ja zelfs stoere bouwvakkers – in hun harten moet gaan raken. Dat is de basis voor de campagnes van TEUN, waarmee je mensen naar je platform trekt. Én de basis voor de beleving van het platform, waarmee je gebruikers aan je bindt. Dat komt allemaal samen in de karakteristieke huisstijl die we voor TEUN hebben ontwikkeld (zowel visueel als verbaal) en hebben vertaald naar de UX en het visual design van het platform. Met onze IT-partner WebDesignCrew hebben we vervolgens ook de rebuild van het oude Teun.works naar kakelverse TEUN.com gerealiseerd.

teun platform
teun platform

En het resultaat?

Samen hebben we de eerste fase van het hernieuwde platform succesvol afgerond, met als resultaat de livegang van de eerste versie van de herboren, karakteristieke TEUN.com. We begeleiden nu de marketingplanning voor het vermarkten, optimaliseren en gefaseerd laten groeien van het platform. We start small, but think big: jullie horen nog van TEUN!

Meer weten over deze case?

Chat openen
1
Scan de code
Hallo! Wil je rechtstreeks contact met Petra?