Libris

Meer conversie door een betere customer experience

libris platform

Wat was ons startpunt?

Libris.nl is de online boekhandel die samen met haar 180 boekwinkels boeken, e-boeken en audioboeken verkoopt in heel Nederland en België. Het online platform was toe aan een professionaliseringsslag. Libris vroeg ons advies en begeleiding bij het optimaliseren van de artikelpagina en daarnaast de check-out op libris.nl en in de boekwinkels aan te pakken.

libris platform

Wat was ons startpunt?

Libris.nl is de online boekhandel die samen met haar 180 boekwinkels boeken, e-boeken en audioboeken verkoopt in heel Nederland en België. Het online platform was toe aan een professionaliseringsslag. Libris vroeg ons advies en begeleiding bij het optimaliseren van de artikelpagina en daarnaast de check-out op libris.nl en in de boekwinkels aan te pakken.

Wat hebben we voor Libris.nl gedaan?

De centrale vraag was: wat beweegt de (potentiële) klant online in combinatie met een van de boekhandels in de buurt? Hiervoor hebben we samen met Libris de wensen en nieuwe plannen gedefinieerd, wat uiteindelijk resulteerde in wireframes, ontwerpen, een nieuwe check-out flow en een technische briefing. Vervolgens startte de developmentfase, waarbij met een agile aanpak nieuwe ontwerpen werden opgeleverd, getest en geaccordeerd.

cases verzamelpagina klein (450x500)

En het resultaat?

Na de livegang van de nieuwe artikelpagina en de check-out begin november 2020, was er direct een stijgende lijn te zien in de online verkopen. De check-out converteert 20% meer in de maanden november en december dan in diezelfde periode in 2019. Wat de check-out verder uniek maakt, is de introductie van de ‘geen-haast’ bestelling. Een mooie, slimme keuze van Libris.nl, want zo kies je voor efficiënte en milieuvriendelijke bezorging door de lokale boekhandel bij jou in de buurt.

Meer weten over deze case?

Lisette Schönhage

Lisette is een van onze Product Owners. En wát voor een?! Lisette voelt alles en iedereen haarfijn aan. Daardoor weet ze precies de juiste balans te vinden tussen het benutten van de techniek, het belang voor de business en de inzet van de developers. Lisette is gespecialiseerd in Agile development en business analyse, en deed haar ervaringen op bij de grote spelers, zoals Rabobank en Albert Heijn. Daar bracht ze niet alleen nieuwe proposities tot leven, maar innoveerde ze ook de IT infrastructuur. Als Product Owner bij Tom Orrow zorgt zij ervoor dat voor iedereen helder is wat er wanneer gebouwd moet worden, en alle zeilen worden bijgezet, om jouw droom-business werkelijkheid te maken.

Product Owner

Chat openen
1
Scan de code
Hallo! Wil je rechtstreeks contact met Petra?