Tommie blogt

Tom Orrow over online platformen

platformwerkers

Platformwerkers in de krappe arbeidsmarkt: een vloek of zegen?

De arbeidsmarkt bevindt zich in een bijzondere situatie. Het lijkt erop dat elke branche, elk bedrijf op zoek is naar personeel. De vacatures vliegen je om de oren. Zo zag ik bij de Burger King in Amsterdam zelfs grote posters op hun ruiten hangen met wat je daar als vaste kracht per uur kan verdienen. Meer aandacht voor de zoektocht naar personeel dus dan de verkoop…

Lees verder

Vijf bevindingen over de platformeconomie

In 2019 is het Centraal Bureau voor de Statistiek gestart met het onderzoeken van online platformen in Nederland. Met deze cijfermatige inzichten wil zij, naar eigen zeggen, de voordelen van online platformen benutten en de uitdagingen binnen de platformeconomie in goede banen leiden. Als platformexpert keek ik dan ook uit…

Lees verder

Betekent deze ontwikkeling het einde van de flitsbezorgers?

De lezers die mijn bevindingen volgen weten dat ik het niet zo heb op flitsbezorgers. Ze vervullen een gecreëerde behoefte, zorgen voor overlast en verbranden miljoenen marketinggeld die een betere bestemming verdienen. Ik was dan ook niet zo rouwig om het bericht te lezen dat flitsbezorger Getir wereldwijd bijna 4.500…

Lees verder

Duurzaamheid als verdienmodel: is daar iets mis mee?

Vorige week verscheen de Sustainable Brand Index 2022; met hierin opgenomen die consumentenmerken die het beste hun verantwoordelijkheid nemen voor een duurzame maatschappij. Opvallend: niet enkel de nieuwe missiegedreven bedrijven voeren de lijst aan, gerenommeerde merken als Albert Heijn, IKEA, bol.com, CZ en KLM scoren nummer 1 posities in hun…

Lees verder

Een platform zonder breed aanbod: is het einde van Blendle nabij?

Een online platform bestaat bij de gratie van het samenbrengen van vraag en aanbod. Zonder aanbieders is er weinig kans op succes. Sterker nog: een breed aanbod is vaak nodig om echt als platform te kunnen fungeren. Omdat klanten ruime keuze willen, op één plek. Maar wat als de aanbieders…

Lees verder

De nieuwe kledingwinkel van Amazon: een potentieel walhalla

Als Amazon iets nieuws aankondigt is de nieuwsgierigheid van Petra Lubbers automatisch gewekt, zo schrijft ze in haar blog. Want de webgigant komt altijd wel met weer iets heel slims op de proppen dat tot haar verbeelding spreekt. Dit keer is dat Amazon Style, een kledingwinkel met stijladvies op basis…

Lees verder

Vijf online platformtrends om in 2022 naar uit te kijken

Afgelopen twee jaar stond voor velen in het teken van corona en het einde lijkt, helaas, nog niet in zicht. Naast dat er veel branches in zwaar zitten, zien we ook dat ontwikkelingen binnen de digitale wereld een enorme versnelling heeft gekregen. Waar dit ook zeker voor geldt is het…

Lees verder

Ondernemer, pak even je moment om te zeggen: ik ben trots op mij

‘Ik hou van mij’, zong Harrie Jekkers heel wat jaren geleden. Op het eerste gehoor best een wat arrogante tekst, niet? Zangeres Tabitha stak dit caberetnummer vorig jaar bij het tv-programma De Beste Zangers in een nieuw jasje. De manier waarop zij dit liedje zong kwam zodanig bij mij binnen…

Lees verder

Lisette Schönhage

Lisette is een van onze Product Owners. En wát voor een?! Lisette voelt alles en iedereen haarfijn aan. Daardoor weet ze precies de juiste balans te vinden tussen het benutten van de techniek, het belang voor de business en de inzet van de developers. Lisette is gespecialiseerd in Agile development en business analyse, en deed haar ervaringen op bij de grote spelers, zoals Rabobank en Albert Heijn. Daar bracht ze niet alleen nieuwe proposities tot leven, maar innoveerde ze ook de IT infrastructuur. Als Product Owner bij Tom Orrow zorgt zij ervoor dat voor iedereen helder is wat er wanneer gebouwd moet worden, en alle zeilen worden bijgezet, om jouw droom-business werkelijkheid te maken.

Product Owner

Chat openen
1
Scan de code
Hallo! Wil je rechtstreeks contact met Petra?