Tommie blogt

Tom Orrow over online platformen

Naamswijziging van Facebook naar Meta een meesterzet

Eigenlijk kan ik het mij niet heugen: een naamswijziging van een bedrijf die zoveel richting geeft aan de ambities van het bedrijf en daarmee tegelijkertijd zoveel reacties oproept. Het was Mark Zuckerberg die vorige week aankondigde dat (het moederbedrijf van) Facebook voortaan verder gaat als Meta. Meta, refererend aan de…

Lees verder

Van tweedehands naar vintage: gebruikte spullen zijn zó 2022

Een aantal jaren terug was de verkoop van tweedehands spullen nog vooral een taak van Marktplaats, de kringloopwinkel en het leuke vintage winkeltje op de hoek. Veel Nederlanders haalden er hun neus voor op: gebruikte spullen van een ander kopen was weggelegd voor de minder bedeelden of enkel een leuke…

Lees verder

Wie wacht er op de (zoveelste) flitsbezorger?

Het nieuwsbericht luidt: “600 miljoen investering in flitsbezorgservice Bolt”. Het bericht trok direct mijn aandacht. Weer zoveel geld naar een nieuw initiatief dat ons een bezorging binnen 15 minuten belooft. Eerst Flink, Getir, Zapp, Gorillas en nu Bolt. Zitten we nu letterlijk en figuurlijk op deze flitsbezorgers te wachten? Ik…

Lees verder

Disruptie in de online marktplaats

Online platformen hebben ons leven veranderd. Denk aan de impact van Airbnb op onze reizen, Amazon op hoe we onze spullen kopen en Uber op hoe we van A naar B komen. Het is bijzonder om te zien dat deze platformen zo succesvol zijn terwijl ze vaak alleen de transactie…

Lees verder

Schaam je, (voor) booking.com

Booking.com heeft het voor elkaar. Na jaren bouwen aan een fantastisch platform begint nu ook, na eerder de muitende hotellerie, de consument het merk de rug toe te keren. Steun trekken van de overheid gaf al meer dan opgetrokken wenkbrauwen, maar nu ook de directie zichzelf bonussen uitkeert, is de…

Lees verder

Een Amazon dat lokale winkeliers moet gaan steunen…?

Op 27 april verscheen het nationaal plan van INretail om de lokale economie een boost te geven. In zeven pagina’s wordt voor de Overheid uiteengezet hoe de lokale ondernemers ondersteund zouden moeten worden om na alle Coronamaatregelen er weer bovenop te komen. Een interessant document met veel goede focuspunten, maar…

Lees verder

Worden winkeliers afhaalchinezen?

Het is coronatijd. We steunen massaal lokale ondernemers. Met campagnes, met brieven naar ministers en door bewust onze online bestellingen ook bij hen te doen. Je zou verwachten dat ondernemers staan te juichen bij al deze aandacht en orders, maar tot mijn verbazing lees ik berichten in het nieuws over…

Lees verder

Nu lokaal online kopen, straks weer terug naar bol.com en Coolblue?

Ondernemers hebben een turbulent jaar achter de rug. Consumenten gingen hun aankopen nog meer online doen. Niet alleen bij bol.com en Coolblue, juist ook bij lokale winkels. ‘Koop lokaal’ luidt in veel gemeentes de oproep om zo de winkels in hun dorp of stad te steunen. Een oproep om zo…

Lees verder

Armoedehulp opschalen met een app?

Ik stond met mijn dochtertje van 5 in de Hema. Naast mij stond een moeder met haar dochter van een jaar of 12 schoolspullen uit te zoeken. Als moeders keken we elkaar kort aan. Ik kreeg een live kijkje in de toekomst. Zij een live kijkje in het verleden. Onze…

Lees verder

Breng mensen dicht bij elkaar op afstand

Inmiddels is het voor vrijwel iedereen de gewoonste zaak van de wereld. Je zoekt ‘s ochtends werkplekje in huis op. Alle mogelijke communicatietools worden opgestart. En het Zoomen, Teamen, Facetime, Slacken, etc. kan beginnen. Af en toe loopt er een kind in beeld. Zo nu en dan gaat de deurbel…

Lees verder

Is deze blog door algoritmen geschreven?

We kennen algoritmen als slimme regels die je zoekmachine helpen bij het presenteren van de juiste zoekresultaten. Algoritmen maken de inzet van technologie slimmer, handmatige handelingen overbodig en veel consumenten ervaren een betere service of dienst. Maar wat als deze dienst een boek of een krant is, of deze blog?

Lees verder

Laat je niet te veel betoveren door beloftes van growth hacking

‘Growth Hekserij’ noem ik het. Dagelijks spreek ik ondernemers die wild enthousiast worden van de betoverende resultaten van hun zogenaamde ‘growth hackers’. Een mooie functietitel voor die marketeers die met de inzet van minimale middelen zoveel mogelijk nieuwe klanten proberen binnen te halen via digitale kanalen. Ze overtreffen het ene…

Lees verder

Als we facturen voortaan nou ‘ns alleen betalen bij succes?

Wat denk jij als opdrachtgever bij ‘uurtje factuurtje’? Ik heb altijd het gevoel dat ik te veel betaal. Uren geschreven met een vork. Of gerekend met een lekker dik tarief. Dat ‘oneerlijke’ gevoel wordt eigenlijk alleen weggenomen als een bedrijf ook echt waarde heeft geleverd. Maar meestal voel ik me…

Lees verder

Lisette Schönhage

Lisette is een van onze Product Owners. En wát voor een?! Lisette voelt alles en iedereen haarfijn aan. Daardoor weet ze precies de juiste balans te vinden tussen het benutten van de techniek, het belang voor de business en de inzet van de developers. Lisette is gespecialiseerd in Agile development en business analyse, en deed haar ervaringen op bij de grote spelers, zoals Rabobank en Albert Heijn. Daar bracht ze niet alleen nieuwe proposities tot leven, maar innoveerde ze ook de IT infrastructuur. Als Product Owner bij Tom Orrow zorgt zij ervoor dat voor iedereen helder is wat er wanneer gebouwd moet worden, en alle zeilen worden bijgezet, om jouw droom-business werkelijkheid te maken.

Product Owner

Chat openen
1
Scan de code
Hallo! Wil je rechtstreeks contact met Petra?